Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 24 januari 2015

Idag för 30 år sedan

 Idag för 30 år sedan föddes vår son ,ja ,usch vad tiden går .Vi har varit till Tomatstan( Närpes) och ätit god mat på den nya restaurangen  Red and Green (bilderna tagna med lilla kameran)

 Det här är namnet på huset

 Min man funderade varför dom hade haft rörmokarn att göra det elektriska ,ja  så där är det med  det moderna kopparrör över allt .Saknade gardiner där ,är det någon som glömt någonting .Jag fick flytta när jag satt vid fönstret för att undvika att mitt huvud inte skulle gå att vänd på imorgon för det var så dragigt från fönstret ..I vårt klimat behövs det nog gardiner  för att få det varmare inomhus

 Som ni ser går inredningen i rött och grönt

God mat ,till förrätt  krämig tomatsoppa made in Närpes

 Varmrätt Black Angus  ¨Flat iron steak ¨ med rödvinssås och vitlökssmör samt bakade  Dunne tomater från Närpes grönsaker .Läs gärna deras ovanliga och  trevlig meny   Här

Efterrätt björnbär med vitchoklad

Eller hjortronparfait

 Sonen har  fått en del blommor idag

 

 

 Tog en del macrobilder på dom så det lär komma flera bilder
På vägen hem var det snöstorm  och på ett ställe skuttade två vitsvanshjortar över vägen farligt när men dom var kvicka ,Så få se hur det ser ut ute i morgon + - 0 grader ,ha det fint ,Nette

13 kommentarer:

  1. Great photographs! I like the neon type colors of that restaurant.

    SvaraRadera
  2. Grattis till 30 åringen! Kul se hur det ser ut på Red and Green :) Vi kanske besöker Brasserit i morgon som också är nyöppnat då vi har ärende ditåt!? Ägaren kommer ju från samma by som maken.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmm blev lite hungrig av matbilderna!

    och så fina blommor :D

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder av en skön dag!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Men se där ... till vår stad ... till 'mitt i stan' ...
    Grattis både till sonen och den goda maten!
    Måste väl prova på jag också nån gång!
    God fortsättning ...

    SvaraRadera
  6. De matbilderna frestar verkligen, kul att se. Var det vitsvansar du såg? Trodde inte de fanns i Sverige men kanske de kom på besök österifrån? Måste fått pulsen att gå upp...
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  7. Jaså nu har du en trettioåring! Grattis!
    Jag har testat nya restaurangen två gånger och tänker att jag ska hinna smaka på allt i menyn innan den ändras ;o)
    Ha en fin helg! ♥︎

    SvaraRadera
  8. - Halloj i nordost.
    - Det där såg riktigt festligt och gott ut, förstår att ni
    hade en fin dag, trots ovädret på hemresan.
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  9. Så vackert det var där i Närpes vid restaurangen.
    Har en skolkamrat som bor där, men längesen jag träffade henne nu.
    Vi var bästisar i skolan och ungdomen, men ha kommit ifrån varann.
    Dom har också växthus, men jag tror dom satsat på paprikor.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  10. Vilken mat,nu vattnas det i munnen!!

    SvaraRadera
  11. Åhhh vilket frestande inlägg , så gott det här såg :) // Anita

    SvaraRadera
  12. Maten ser underbart god ut!
    Trevlig söndagkväll!

    SvaraRadera
  13. Vilket fint födelsedagsfirande och gott ser ni ju ut att ha ätit!

    SvaraRadera