Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 11 januari 2015

Ut med julen, in med tulpaner

Hade tulpanfrossa igår köpte 3 stora buketter som jag fördelade till tre ställen ,vi var och städade bort julen hos pappa i går på hans serviceboende  ,hos oss själva idag och på eftermiddagen en körning på 60 km norrut till mamma och städade bort julen .Så nu passade det med krispiga tulpaner

 

 

 

 

 

 Här blev det ett hjärta

 Gillar dom vita
Vädret har varit  kallt - 13 grader nu och lätt snöfall .Isiga vägar norröver ,det var som att köra på en tvättbräda ,om någon minns hur dom såg ut mera .Hoppas ni har det bra ,Nette

6 kommentarer:

  1. yes I do remember wash boards, my grannie had one and used it. The Tulips are very beautiful.

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att få tulpaner in i huset.
    En tvätthärdig äger jag nog och Ja, vägarna var isiga idag.
    Önskar dig en bra vecka! ❤

    SvaraRadera
  3. Nog kommer jag ihåg hur tvättbrädan såg ut, tror t o m jag tvingats använda en nån gång. Hemkunskapen? Du har haft en arbetsam helg, förstår jag. Bra då med lite kärlek tillbaka i form av hjärtat.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  4. Skönt att få städa ut julen! Och det blir vackert med tulpaner.

    SvaraRadera
  5. Jodå, nog vet jag hur en tvättbräda ser ut även om jag inte använt en själv, "ler" Föredrar numera att kolla på bilder med snygga grabbar med tvättbrädor...
    Här har det också snöat och fortsätter än. Plogbilarna hänger inte med i svängen, men jag ska nog försöka ta mig fram till butiken idag med sparken för det behövs en påfyllning
    Om en månad går som vanligt delar av Svenska Rallyt här i våra skogar så snön välkomnas. Ofta har det fram till en vecka innan rallyt varit fina förhållanden, sen har det blivit plusgrader och allt har töat bort precis innan. Då är det inte skoj i skogarna.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Här hos mig får den vackra julgranen hänga med någon dag till, men resten av julen är nedpackad. I dag svävar jag på moln efter helgens Mamma-Mia-glädjedusch. Ha en fin vecka!

    SvaraRadera