Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 28 september 2015

Grannens blommor 4

Höst Gentiania är namnet på denna intensivt blåa blomma ,var igen över till grannen där en del nya blommor visade sin prakt

 

 

 

 

en klematis som jag inte sett förut

 Små vackra klockor

 detta bladverk minns jag ju inte namnet på

 

 

 

Ännu en klematis sort  med jättestora blommor

 

 

 

 Det finns ännu bilder till ett inlägg
Dagen har varit vacker men nordanvinden  kall ,vi var med ännu en last skräp till sopstationen ikväll .  Trött är jag så det blir inte många kommentarer skrivna  för mig  men jag är nog inne och läser  bloggar .Blodmånen har synts på många bloggar idag men vi är ju alltid så lyckligt lottade här när det är himlafenomen att det är mulet så det var bara att sov vidare ,Ha det fint alla som tittar in ,Nette

4 kommentarer:

  1. Vilken blomrik granne du har, så mycket vackra blommor.
    Gillade den första klematisen med kjol.

    Ha det gott.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga underbara färgar man fick se här :) och mycket bra fotat av dig också :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Man har ju svårt att tro att du visar foton tagna i september månads sista skälvande minuter! Hur somrigt som helst! Visserligen såg jag både blåklockor och midsommarblomster idag, men det är verkligen enstaka här och där i den annars vissnande naturen. Inte lätt att hitta plockemat till kaninerna längre, och hästarna har grannen fått börja mata med hö nu.
    Men underbara soliga dagar med svampplockning har vi, inget rekordår vad gäller svamp men alldeles tillräckligt då man ännu har kvar i gömmorna sen tidigare år...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu ser jag dina makalöst knallblå bilder! Gentianan är verkligen blåaste blå och jag blev väldigt lycklig när jag hittade den i Alperna i somras. Vet att jag också fick någon planta till trädgården för länge sedan, men den ville inte trivas hos mig.

    SvaraRadera