Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 21 september 2015

Höstfärger

 Bilderna är från en vecka tillbaka

 Fjärilar  i massor finns det överallt  ,minns inte att jag skulle ha sett så många  förut så här sent på året










En och annan lönn skiftar färg


 Det finns väldigt lite rönnbär i år men här hittade jag några klasar

Ormbunkarna lider av torka 
Dom följande tre bilderna  är från samma ställe vid mitt barndomshem där vi tillbringat dom senaste helgerna

 Vi såg nog 20 fjärilar på samma gång  här sitter en del

Amiralen var ny för denna helg  dom här bilderna är tagna med gamla kameran  så i mina ögon är inte kvalitén så bra ,men budskapet kom fram , ha det fint alla som tittar in ,Nette

9 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Hösten är verkligen en vacker tid med alla härliga färger! :)

    SvaraRadera
  2. Skikkelig lekre høstbilder! Fin ny uke!

    SvaraRadera
  3. Sommaren försvann, underbart är kort . . . .
    Men med dina vackra bilder kan man njuta länge av alla färg nyanser året om.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Jaa, vet Du vad så många Fjärilar som nu har jag aldrig sett förut. Min dotter hade heller aldrig sett så många. Hon hade lika fina bilder som Du. Hennes blogg heter Hallonoblabar .Så vacker natur även vid ditt barndomshem. Jag kanske har skrivit förut om det, men jag är
    en Höstkäring. Älskar denna tid, lugnet har infunnit sig. Hoppas affärerna går bra för Dig, ha ha jag har ju jobbat färdigt men
    vill ju vara med så länge det går. kram från Hajan

    SvaraRadera
  5. Ja nu kommer höstfärgerna,otroligt vackra påfågelsöga,vekar vara en familj!

    SvaraRadera
  6. Vilka glada bilder, underbar gul färg som gör mig glad och fantastiska bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Nu kom den med fart hösten! Löven har verkligen bråttom att falla, åtminstone här hos mig.
    Ha det så gott bland dina blommor och naturupplevelser! ♥︎

    SvaraRadera
  8. - Halloj i nordost.
    - Härliga bilder i varma nyanser. Det syns
    att hösten har kommit lite längre hos er, än vad
    det är här nere i södern.
    - Ha en bra fortsättning på veckan !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera