Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 8 september 2015

Svanfamiljen och hackspett i holk

 På fredag kväll när vi kom till holmen simmade svan familjen förbi mig  och dom hade bara 4 ungar i stället för 5

Jag tänkte att nu hade det nog hänt den ena någonting

 Där syns dom på lördag kväll  när jag fotograferade det vackra vädret

 Med vackra speglingar









 Plötsligt ser min man någonting långt borta och där sitter den femte ungen  på samma ställe hela tiden  och dom andra i familjen är långt borta




 Till slut  började den röra på sig och simmar bort från dom övriga
 På söndagen ligger dom och sover på vattnet men hör och häpna dom är där alla fem  ,det var nog något bråk i familjen på fredag och lördag
 Sovande svan ungar


 Här sover dom alla

Plötsligt är alla vakna


 När vi satt  på verandan  och njöt i solen  kom en hackspett och inspekterade holken

 Ni ser att den hackat hålet större


 Och kan ni tänka er den gick och lade sig i holken för att sova när solen gick ner
 Så här vackert var det då
Ha det fint alla som tittar in ,nette  Länkar till   Wild bird Wednesday

7 kommentarer:

  1. I'm glad your husband spotted the fifth swan! The weather on Saturday surely was beautiful!

    SvaraRadera
  2. What a delightful post! I was getting ready to say how sorry I was about the cygnet but then a happy ending! How wonderful! And the woodpecker nest box is wonderful. Beautiful day certainly! Thank you for sharing it.

    SvaraRadera
  3. Wow, gorgeous sky shots and beautiful reflections. And I love the swans and the woodpeckers. Great post, enjoy your week!

    SvaraRadera
  4. Vet Du vad, så skönt att den femte svanungen kom fram, jag hade redan börjat och undrat vad kunde ha hänt den ?
    Jag har kollat ett tag hos dig, fram och tillbaka, med min livliga fantasi kan jag få ihop en del bilder till vad som helst. Stora valar som pyntat sig med lite sjögräs. Det är fullpoängare bara i dag. Så vackert ni bor.
    Nu måste jag gå in och se om Sverige har gjort något mål också, vi fåt se. Det räcker ,ed allt annat elände så hemskt.
    Syrien försvinner ju mer och mer, hur kan man bomba sitt eget folk. Det är ju förfärligt. Lästev i morse att de som vandrade från Makedonien hade fött barn på tågrälsen ,

    SvaraRadera
  5. the reflections arestunning and I love the Awan family

    SvaraRadera
  6. så mycket fint du har runtomkring dig. Tack för att du bjuder på det.

    SvaraRadera
  7. Love the reflections and swans! What a gorgeous back drop to explore! Have a fun week birding or whatever:) ahead.

    SvaraRadera