Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 4 april 2019

Fågelliv

 Svanar i hundratal, likaså gässen . Tranor ,tofsvipor ja alla sorter finns det på åkern nedanför vår backe nu  !

 

 Alltid en på spaning som kan ge alarm om någon kommer för nära

 Bråttom i sockerbetslandet  

 Inflygning pågår 

 

 

 

 Kramen till dig !

 

 Flygande tofsvipa 

 Tranorna var på åkern längre bort där det odlats potatis

 På hemvägen senare på kvällen tog vi åkervägen  närmare tranorna 

 4 gäss stod mitt på vägen ,hit men inte längre  ! 
Ha det bra alla som tittar in ,Nette

5 kommentarer:

  1. How wonderful to see so many critters in one place

    SvaraRadera
  2. Åh lilla Nette, så härliga bilder Du visar. Nu är det verkligen vår här också. Fast jag inte ha hört dem. Så kan jag fantisera deras härliga ljud.- Har suttit ca 2 timmar på min balkong, Som du vet har jag min "kuvös- Första ute kvisten för mig. Min rara Hemtjänst kom och lämnade min tvätt, skönt med den hjälpen.
    Såg att det är nog dags att taga hem någon som kan tvätta både utvändigt och inne där. Så yråkigt det är när man inte orkar själv längre. Jaa vi år se, hur det bliver, jag orkar varken att lyfta
    mina fönster eller så, Tack älskade lilla gumman för alla underbara bilder på fåglarna.

    SvaraRadera
  3. Nu är den härliga våren här!
    Det är så roligt när alla fåglar anländer igen. Nu blir det livat i buskarna.
    Inflygningsbilden är toppen! :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder och vilket otroligt fågelliv du har att studera. Här till hjärtat av Småland kom sädersärlan igår. Då har våren kommit för att stanna.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Mysigt att höra tranornas klara, rena läten rulla ut över nejden, de utgör dagligen örongodis. Gäss och fasaner inte så mycket alls. Men skulle man vilja vara dem förutan? Nä, så klart inte. Det är ändå nåt visst med våren...
    / Deerhunter

    SvaraRadera