Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 1 april 2019

Nu är flyttfåglarna här och några rådjur

 Svanar och gäss finns nu på våra åkrar i hundratals individer 

 

 

 Dom såg  trötta ut 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 Här tar rådjuren till flykten det kom en större bil

 

 

 

 Vi drog vidare till nästa åker 

 

 Här var det också blandad kompott när det gäller arter fåglar
Här hemma har bofinken kommit tillsammans med X antal koltrastar dom är jättemånga så äpplen och russin går åt !
Ha det fint alla som tittar in ,nette

3 kommentarer:

  1. I wonder where these the same Swans I saw Monday week ago feeding up madly to migrate?

    SvaraRadera
  2. För oss sydbor är det främmande att notera svanars och tranors samtida ankomst i vårtider. Vi har ju haft svanar som gäster hela vintern. Nu försvinner de flesta sångsvanar norrut (men några få väljer att häcka här). De allra flesta tranorna flyger väl bara över Skåne utan att ens stanna upp. Men så ska det väl vara. Nån gång i framtiden kanske de allra mest inbitna av naturfotografer flyger med flockarna, upplever deras hela långresa, likt en Nils Holgersson.
    Deerhunter

    SvaraRadera
  3. Hejsan lilla vän, det är långt emellan varven. M;en mår ju inte toppen om jag skall vara ärlig.
    Men om jag skall vara ännu ärligare så har jag det skapliht-.
    Har Du några värtecken ännu. Min dotter och måg är hemma från Spanien ett tag. Du nå tro jag blev snopen De hade hittat vitsippor i backen utanför Norrköping. Våren är på väg, underbart
    kram från gamla Hajan

    SvaraRadera