Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 30 maj 2011

Vilda blommor o fåglar ,vattenblänk

 Det här är den tid på året då vi tycker att även ogräset är vackert

Mera ogräs, är det inte vackert?

Vackra blad tittar upp ur djungeln

här gömmer jag mig

För att låtsas skadad traska iväg för att dra uppmärksamheten från det bo som finns någonstans

Inte var det något fel på mig

Såg en obekant fågel långt borta på en sten ,såg obekant ut

hittade den senare simma   på vattnet ,såg att det är en bläsand ,den har jag inte sett förut här i våra vatten



 

det är spindelnätet jag fotat ,om det är någon som undrar

Lilla häggen på stranden full med blommor

 

 

 

Nu börjar min tallrikshylla vara fulltalig ,en tallrik hör inte hemma där.Nu verkar det som om vädret börjar kännas en aning sommar,solen skiner 15 grader varmt.Blåser en aning men det håller myggen borta .Har varit med mina knän på verkstaden idag ,ett fick en kortison spruta  o det andra en tuppkams spruta ,man måste väl ha  en varje ben för att kunna stå stadigt ,.skämt åsido hoppas det ger sig lit min smärta var så stor att jag fick skippa bilkörande idag .Det närmar sig   ettårsjubileum på bloggen ,närmare bestämt 1 juni ,få se då hur det blir ........... Ha en skön kväll!!!!!!!!!!

14 kommentarer:

  1. Fina bilder! Och visst kan "ogräset" vara fint, och skogsträd ... ja, allt är vackert nu på våren. Vi har en härlig sommarkväll idag, hoppas sommaren kommer till dig också!

    SvaraRadera
  2. Hänförd av dina bilder undrar jag: vad är det för vackert ogräs, det första?

    SvaraRadera
  3. En tuppkams-spruta ??? va ä d för något???
    Något som får tuppkammen att resa sig ??? =D
    Vackra foton...och vilda blommor är så vackra.
    Jag gillar inte blommor som måste stå i givakt i en rabatt...näe dom i naturen ÄR finast.
    Så jag gillar ditt "ogräs".

    Hoppas att du blir bättre i dina knän.

    Tjingeling.

    SvaraRadera
  4. Det är inte så ofta man tänker på eller hänförs över ogräs men visst kan ogräsblommorna också vara fina! Hoppas värken i dina knän blir bättre nu med hjälp av medikamenten!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  5. Hej Nette!
    En sån massa fina bilder du lagt ut! (Jag har tittat nedanför också) Det är så vackert nu och så underbart med allt som slår ut. Din vårkragebild var jättebra och ogräs? Det var ett vackert sådant i så fall!
    Den luriga fågeln *s* liknar en som nästan gick till attack mot mig idag! En skrattmås tyckte nog jag kom för nära honan som ruvade, och började flyga och tjoa ovanför mig och runt, runt. Lite otäckt faktiskt!
    Hoppas knät blir bättre!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Lovely serie photo's Nette, i like them.

    Greetings, Joop

    http;//jfotograaf.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. Vackra natur foton !
    Gillar din tallrikshylla!
    Hoppas knäna blir i skick nu !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  8. Sköna bilder på naturblommor och de fina fåglarna! Oj, så tråkigt med knäna; jag vet hur det är, lider själv av dåliga knän. Nu när man jobbar mycket i trädgården är det verkligen smärtsamt men vem kan bara sitta still?

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  9. javisst kan ogräs va fint oxå. Bläsand ha inte jag sett förrut helelr..du får nog ringa o fråga Hans Hästbacka i radion..om den är vanlig.Hoppas tuppkammen hjälper dej...Vi väntar på spänning med 1 årsdagen,, fniss...:O))

    SvaraRadera
  10. Mmm...så vackra naturbilder!
    Härligt med vår vackra värld!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  11. - Hejsan Nette.
    Självklart är det blommorna som kallas ogräs som ger oss sommarkänsla.
    Vet inte riktigt vem som delat upp det i blommor och ogräs.
    Men med dina fina bilder kan vi vara säkra på att den personen inte var riktigt klar i knoppen....:O)
    - Hoppas att det hjälper med sprutorna i knäna. Annars finns det bra resrvdelar....:o)
    Fick själv en höftled i något keramikmaterial för precis tre år sedan, och vi trivs väldigt bra tillsammans.
    - Ha det så bra !!!
    Hälsar Farbror Henning...:o)

    SvaraRadera
  12. Och så en hel hög helt fantastiska bilder igen, du är makalöst bra på att fotografera!
    Hoppas att du inte har för ont i knäna, det är inte kul och hoppas att tuppkamssprutorna hjälper!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Fina bilder! Jag såg en bläsand för några veckor sedan, det var första gången jag såg en. Vacker fågel :) Röddockan är nostalgi för mej, väcker barndomsminnen :) Ha det bra!

    SvaraRadera
  14. Tack snälla du för dina kommentarer..ursäkta att det dröjt med svar..nu ligger du i min lista så jag ser när du skriver nytt..Grattis i förskott på 1-års dagen..Maria

    SvaraRadera