Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 26 november 2010

Trevlig lilla jul önskar jag med den lilla julstjärnan jag köpte igår,här i österbotten firar vi lillajul första advent ,när jag var liten var det vanligt att man tog in en liten gran som man klädde och på lördag kväll kom lillajulbocken o kastade in paket genom dörren snabbt så ingen hann se vem det var,det förekommer väl ännu i småbarnsfamiljer.På lillajulafton är det brukligt att äta lutfisk första gången den traditionen håller vi fast vid.

 Har försökt med  papperspynt av Tilda pappret  som jag klippte till hjärtan ,sedan gnuggade jag fast bokstäver ,

 i olika varianter.

 Nya pappers saxar i olika mönster finns nu att köpa i min butik.

 Lingon nissar gardinkappa som finns på metervara.

 ute är det fortfarande kallt o blåsigt ,det är nästan bäst att göra som Selma (ser ni henne)krypa under filten.Så här sover hon varje natt ibland förstår man inte hur hon bär sig åt för att få alla filtarna över sig.

5 kommentarer:

  1. Fin liten julstjärna! Mysigt med lillajul firandet! Jag har tagit med mig lite av den traditionen så vi har en liten julgran nu i adventshelgen! Fina julpynt du gjort!
    Vilken vacker headerbild du har!
    Ha en trevlig och fin helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. Hej.

    Vad trevligt att du har varit till Nordmaling. Kanske ni var och åt på Levar Hotell.
    Ett gammalt hotell med anor från gågna tider.

    Vilken fin tradition , en fin start på Julfirandet.

    Vilka fina julhjärtan du gjort.
    Skall kika vidare i din butik.

    Ha en riktigt fin 1:advent

    Riktigt trevligt att du vill följa min blogg då kan jag kika in hos dig ochså.

    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Så koselige tradisjoner! :)
    De hvite stjernene er så flotte! Kos deg riktig mye i helgen :)
    Kanskje Selma skulle ønske seg varmeteppe til nissen (Tomten?) ;))
    -synnøve-

    SvaraRadera
  4. Ja visst är lillajul så som du beskriver den! Vacker julstjärna! Flingorna finns på googles gadget som du kan kopiera koden från och klistra in, lyckas du inte så hör av dig igen.
    Ha en skön lillajul!

    SvaraRadera
  5. Du måste nog ha huvudet fullt av idéer för du har alltid något nytt på gång. Trevligt för oss att se alla dina edéer. Trevlig lillajul till dig.

    SvaraRadera