Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 14 mars 2011

Droppen dripp o drppen drapp

 
Hej på er ,igår roade sig sonen o jag med att fota vattendroppar som  droppade från istappar bakom huset vi öppnade inner fönstret så att det var bara en glasruta att fota genom  ,fast jag hade stöd från fönstret  blev det mjölksyra i armarna ,o varje gång jag trodde att jag hade droppar på bilden ,tji fick jag,det gick ett par hundra bilder innan jag fick dom här på bild.Det häftiga i bilden är att man ser skogen upp och ner i droppen.(kan avslöja att  han har bättre droppar än jag ska det nu bero på ålders skillnaden?)
Färgexperiment
 
När vi tittade ut i skogen fick vi se att korsnäbbarna var här ,trevliga fåglar som hållit sig här en vecka nu ,annars håller dom sig i skogen där det finns mera frö ,det är grankotten som är mest intressant,den här bilden tog jag förra lördagen då var solen så stark att jag såg ingenting ,såg rörelse i granen så jag tog en bild på måfå ,sen när jag kollade stora bilden upptäckte jag en hona där gulaktig men så sitter en halv hane ovanför,rödaktig
den här bilden tog jag som hastigast mellan dropparna,man kan se den korsade näbben som är bra redskap att ta frö ur kottarna med.
Tog med några bilder som inte kom med från fotorundan ,här är den vilande sjöjungfrun, kallt ställe att vila på .
 
Det här är mitt linjespel igen.Den här dagen började med snöfall igen ,men slutade med sol ca +1 grad nu är det igen flera minusgrader.Vi går ju mot supermånen nu så det blir kallare .Supermånen innfaller19 mars då den är närmast jorden den varit på hur många år minns jag inte exakt tror att det var 34 år rätta mig om jag har fel .få se om det är fotoläge då.Ha en skön kväll alla mina vänner!!!!

9 kommentarer:

  1. Härliga droppar du har jagat, inte så lätt att få dom på bild, allt går ju så fort...
    Känns som att våren är på gång här med...hoppas.
    Såg ut att bli soliga dagar nu framöver, så det blir nog en pimpelutflykt på onsdag om kropparna är pigga.

    Tjingeling i vårsolen.

    SvaraRadera
  2. Stilig sammensetting av dråpebildene.Det er ikke lett med dråpebilder. Det er nok lurt med stativ tror jeg. De snøbildene dine var flotte! Ha en god kveld til deg.

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder av dina dropp .. dropp och visst är det häftig när man kan se skogen spegla sig i dom :)
    de andra bilder var också härliga .. med varma färgar .. ja det kan det bli även på snö ;)
    kram :)

    SvaraRadera
  4. Häftigt med skogen upp o ned i dropparna ! Kan du inte skicka några korsnäbbar till mig..:)) Skulle gärna vilja fota dem !

    SvaraRadera
  5. Töväder hos dig, en dag närmare våren. Härliga droppar du fångat.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Häftiga droppar! :) Så där har jag också stått och försökt, dock inte idag när jag nöjde mig plasket som blev! Lustigt att både du och jag skulle nämna "droppen dripp" idag! *s*

    Sökte på supermåne och nu vet jag baske mig inte vad jag ska tro alls! Åsikterna gick isär väldigt om det där!
    Ha en skön kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Stilig med dråpene du har fotografert.
    Så godt våren er på veg hos deg også.
    Ha en fin tirsdag.
    Klem

    SvaraRadera
  8. Du fick visst spännande droppar förevigad med ett sömnigt öga ser det ut som.

    SvaraRadera
  9. Ljudet av takdropp ifrån istappar är verkligen ett vårtecken!! Ljuvliga bilder du har fångat på detta fenomen!!

    Ha det gottis!! Kram Sanne

    SvaraRadera