Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 17 mars 2011

Vårblommor inne ,ljuvlig morgon

 Fick lite motsats till vårisen idag ,med vårblommsaning ,köpte en vit krukros o favoriten blå pärlhyasint

Passade på o tittade till månen igår kväll för att se hur supermånen blir till ,nu får vi mulet väder det är ju typiskt när det det ska börja hända någonting på himlavalvet,men jag har ju sett början i alla fall


Istapparna ligger krossade (det var jag som gjorde det)sorry grodan som blev utan bakben.

Den här synen mötte mig när jag drog opp gardinen idag morgon ,är det inte vackert med soluppgång klockan sju på morgonen denna strimma som kommer smygande på gräsmattan(fniss) den vita.

Inne kommer solen krypande längs golvet genom hela huset o lämnar en strimma på en dörr,känns det inte hoppfullt så säg ,tidigare för varje morgon .Idag är det redan torsdag igår var det måndag känns det som ,på måndag är det vårdagjämning ,kan avslöja att i morgon är det sommar på min blogg,kika in så får ni se! Ha det bra!

10 kommentarer:

  1. Så vårlikt och vackert det är här inne hos dig i dag!
    Härlig bild på månen.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Härlig varitation på fina bilder. Skönt att vi kommit så här långt, att vi mer och mer blir påminda om att våren inte är så långt borta.
    Hoppas att du får en riktigt fin och trevlig helg! /SA

    SvaraRadera
  3. Nydelige bilder! Helt enig med deg... soloppgang er bar nydelig :)
    Ha en fin kveld, klem.

    SvaraRadera
  4. Otroligt med ljuset morgon och kväll. Det går så mycket lättare att komma upp ur sängen ;O) Månen har ju synts fin hela veckan på himlavalvet. Synd om molnen skymmer då det blir fullmåne... Jättefin bild du har tagit på månen!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  5. Nydelige bilder!!!! Det første bilde var en flott sammmensetting. Isbildene ble vakkre sammen. Du er kjempeflink! Tusen takk for vårvandringen i bilder.

    SvaraRadera
  6. Tjusiga blommor!
    Månen kunde jag inte se igår kväll, för redan då började det molna till sig! Nu i em började det att SNÖA, så nu är det vitt här igen! Men blött!
    Ja, ja, våren kommer när den kommer!
    /Pia

    SvaraRadera
  7. Härlig morgon sol du hade i snödrivan.
    Snyggt fotat.

    Du jag har en kul utmaning till dig på min blogg...jag tyckte att det var kul iallafall.

    Tjingeling.

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder .. man får ju en känsla av vår när man tittar på dom . du har ett fint ljus i dom :)
    jag håll också på att löpa blommor idag när jag var och handla ..men de kostade skjortan .. så jag avvaktar :)
    kram

    SvaraRadera
  9. Häärliga bilder! Underbara blommor.
    Hoppas du får en skön fredagskväll.
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  10. Härlig soluppgång och vad fint du har fångat månen. Det är så skönt att ljuset blir starkare och starkare och stannar uppe längre både på morgon och kväll.
    Trevlig helg:O)

    SvaraRadera