Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 11 mars 2011

Hem genom snö öknen

Dagens hemresa gick av stapeln en halvtimme tidigare än normalt pga läget på väderfronten , storm o snö.jag ansåg att om jag skulle ta mig hem så var det att stänga dörren o söka fram bilen o köra hem,bilden ni ser är fönstret i syrummet på jobbet ,hon som jobbar hos mig skickade jag hem kl 3
En liten blick på snöhögarna  där ute
det här var vägen hem idag ,det var att hålla hårt i ratten,kunde riktigt föreställa mig hur det är att köra rally i öknen
väl hemma i garaget ser jag dom här gummorna på bilen bakruta,en blåser varm luft o den andra blåser varm luft
Det är inte mossa på bilen än även om den är gammal
Temperaturen förändrades hastigt från +2 till -2 grader
 o snön vräkte ner
Men som vi pratat på jobbet idag ,vad gör väl lite snö vi behöver inte oroa oss för tsunamis o jordbävningar .Det här lär nog ska vara borta till sommaren .Nu är det förresten klart att jag ska få fira påsken i Gävle ,så jag hoppas att ni på andra sidan viken har ordning på vädret tills dess!
 Det här är det enda jag åstadkommit idag en väska ur senaste Tildaboken
detaljbild .annars har det varit mycket pratande i telefon idag ,en riktig pratdag.Nu ska jag sluta prata tangentspråket o önska er en trevlig helg !

7 kommentarer:

  1. Oj oj .. har ni fått det väder som vi har haft här i 2 dager... hoppas då att ni också får sol som vi fick idag.
    Det såg inte roligt ut att åka den vägen ..
    ha en fin kväll :)
    kram :)

    SvaraRadera
  2. Akkurat slik vi har det nå i dag. Synes du har fått formidlet det på en nydelig måte. Bra jobbet! Ha en riktig god helg.

    SvaraRadera
  3. Oj så kämpigt väglag! Tur att du tog dig hem.
    Jordbävning och tsunamin är naturkatastrofer då det drabbar land. Har en släkting som vistas i Japan, Tokyo just nu och har klarat sig så här långt.

    Ha en fin helg.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Uff... ikke deilig med sånt vær. Er lei hele vinteren nå !
    Ha en forsatt fin kveld, klem.

    SvaraRadera
  5. Oj oj vilket väder och vilket väglag. I den jämförelsen känns det löjligt att gnälla över det dåliga vädret här nere.
    Ha nu en go helg inne i värmen! /SA

    SvaraRadera
  6. Kändes som rena Sibirien igår! Inte lätt att bo ute på slätten med hårda vindar och igensnöade vägar! Men idag blir det fint så nu får vi njuuuuta!!!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  7. Ja vilket väder vi haft, men nu får vi verkligen njuta av solen i dag!
    Tack för awarden!
    Kram Kicki

    SvaraRadera