Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 2 september 2010

Monster från underjorden

Denna monsterpotatis hittade jag senaste helg i vårt lilla potatisland på ön,

 den hade kluvit sig själv så det blivit en potatis blomma,kanske beror det på den torra sommaren o plötsligt kom det vatten det var många potatisar som såg ut så här.

 Sen är det syrenen som tror att nu ska det blommas 2gånger per sommar ,den här bilden tog jag senaste veckas onsdag,döm om  min förvåning.....

 Samma kväll var jag ut o gick med Selma till vår närmaste granne o beundrade deras blommor,

 som var lika vackra som de brukar vara på  bilden på påsen du brukar köpa o önska att det är så de ska se ut,

 o så här såg dom ut.

 Här är deras hund Jappe,

 Selma o Jappe är väldigt goda grannar,fast hon tror ju att hon är lika stor,
 De pratar sitt eget hundspråk ,är det så att  Jappe rapporterar ,främmande varelse på vår backe då är Selma snabb att göra inlägg eller vise versa.
Vi fick idag mera kläder till butiken.Tildas hår kom också(vi börjar uppifrån)få se när resten kommer.Det var -1 grad idag på morgonen när min man for till jobbet,nu blåser det kall nordanvind men det är ju höst.

7 kommentarer:

  1. Vilken rolig potatis, och va fina liljor! Selma är förstås BÄST! Du får skriva när du fått in alla varor som jag är speciellt intresserad av!

    SvaraRadera
  2. tack för alla trevliga kommentarer inne hos mig!
    var nånstans finns din affär?
    ha en skön höst!

    SvaraRadera
  3. Men blommorna du visar från grannen är ju så vackra så det kan ju inte vara sant! ♥

    SvaraRadera
  4. Stilig potet.
    Nydelige bilder av blomstene og Selma og Jappe.
    Syriner er så nydelig, så heldig du er som får 2. gangs blomstring på den.
    Ønsker deg en fin fredag.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  5. Dom små vovvarna och dom stora, så fina dom är där dom iakttar varandra. Det är lite kul att den lilla vovven tror den är lika stor som stora vovven! Vår ena katt, Nisse, tror ju att han är en hund, han, och äter hundmat numera ur samma skål som vovven!
    Den liljan du har går verkligen inte av för hackor! Så vacker.
    Potatisen var kul, jag trodde först det var en svamp när jag såg lilla bilden i blogger, men icke, en vanlig hederlig potatis som blommat ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig o annorlunda potatis...
    Liljan var ljuvligt fin, kan känna doften ända hit!

    Trevlig helg! Kram Therese

    SvaraRadera