Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 9 september 2010

Nya tyger

 Efter gårdagens äppelfrossa blev det andra resultatet så här en druvklase äppel vi får se var den hamnar.

 Idag har jag varit kreativ på jobbet o börjat lite tillverkning av julTilda(bild ur boken)

 Det kom också ett paket med boken Tildas julideer(till salu)

 Snart älgjaktstider det här tyget kom idag ,linnebotten med svart tryck

 så och det här tyget med får,

 o denna ljuvliga ko,vad tror   ni hon tänker när hon ser mjölkkannan,

 man kan ju bara fantisera

 här är hela tyget.

 Vackert rödrandiga tyger (en beige)

 blå o gröna,låt fantasin leka.
Imorgon hoppas jag att Nyblom o Kolleen  tygerna kommer dom lovade leverans den här veckan.ännu en varm höstdag är till ända 20gr när jag for hem från jobbet.Till dom som frågade om äpplet röd kanel,kan jag säga att det smakar lite kanel.Till sist vill jag berömma Elin Blom som satte oss  Finlands svenskar på kartan i idol programmet i går kväll hon slog ju dom andra med hästlängder (så fick jag med ett djur till ikväll) För ibland kan man ju tro att vi lever i ett ingenmansland här. Ha en bra kväll!

3 kommentarer:

  1. Nydelige stoffer du har tatt inn, likte veldig godt dem med dyr på.
    Blir spennende å se dine Tildaer.
    Høres veldig godt ut med eple med en liten smak av kanel.
    Her har vi også 20 grader, men det blåser stikker og strå.
    Ønsker deg en fin torsdagskveld.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  2. Vilka fina tyger du fått in!!! Kossan är bara för härlig, den skulle passa min svärfar alldeles ypperligt. ;) Hoppas du har många böcker, jag är intresserad.
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Hei!
    Takk for hyggelig hilsen på min blogg, og så hyggelig at du la deg til som følger! Jeg tror ikke jeg har noen følger fra Finland så langt, så du er den første! Ja, farger er fint, og man kan jo bli glad av slik innredning!

    Så fine stoffter du har fått, og så liker jeg Tilda så godt, hun er jo norsk!

    Klem Cathrine :-)

    SvaraRadera