Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 22 januari 2014

Lite frost macro

Senaste lördag då jag tog så många bilder  av frosten  här med nya kameran  Canon  70 D  och macro objektivet  EF 100mm  1:2.8 L IS USM för dom som missat mitt nyförvärv
 

 

 

 Isblommorna i närbild

 

 Det här såg ut som en ängel men jag hade svårt att få till det med skärpan i kylan så det blev en ängel som landat  på magen  . - 17 grader och nordlig vind vid fotograferings tillfället

Tänk vad naturen kan åstadkomma 

 

 

 

 

 

 

 Ingen spetsmakare i världen kan göra om det här
Överraskad av  att det endast var -7 idag på morgonen  så är överraskningen lika stor i kväll med - 19 .Men såg att det blir sol och varmare till helgen ,så kanske det blir mera bilder då ,ha det bra alla som tittar in ,Nette

7 kommentarer:

  1. Vackra spetsar och vingar du hittat i en kylig natur!

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder!
    Grattis till din 70D. Den fick best i test av kameror i 11 000 kr klassen i tidningen Digital Foto.
    Jag själv har 60D som får hänga med ännu, nästa blir nog en MK 1 tror jag.
    M/

    SvaraRadera
  3. Åhh så sugen jag blir på ett macro då jag tittar på dessa vackra och "skira" bilder . // Kramar Anita :)

    SvaraRadera
  4. Niektóre lodowe formy przypominają liście paproci. Cudowne zdjęcia cudów przyrody. Pozdrawiam.
    Some ice forms resemble fern leaves. Wonderful photos of the wonders of nature. Yours.

    SvaraRadera
  5. - Halloj i nordost.
    - Alltid lika vackert med frost på bilderna !
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  6. Ser ut att å riktigt bra med nya utrustningen. Vackra vinterbilder.

    SvaraRadera
  7. Hugaligen så vackert det är med alla isblommor sen tycker jag att bild tre är helt suverän.Vilket gott sken.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera