Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 31 januari 2014

Mixat macro

Lite bilder som blev över efter min macroförsök ser ni idag .Nog för att jag ska väl fortsätta med dom när jag får tid.


 Skulle ni vilja möta den här besten

 här har jag skurrat   isen var så blank och ett tunt snölager ovanpå ,lutningen var stor .Ja fick ta sonens händer till hjälp för att våga mig ner ,upp kommer man alltid

 när man får fota sådana här spännande saker

 Tyvärr utan sol

 En lärk kotte i närbild

 min vita amaryllis fick också sig ett skott




 Lördag imorgon då bär det iväg norrut med en del av flyttgrejor till min pappas lägenhet ,och inköp av diverse saker .Snö väntas så jag hoppas att det inte blir överdrivet mycket på vägen .-9 grader idag så ganska behagligt.
            Trevlig helg till alla som tittar in ,Nette

12 kommentarer:

  1. Microbilder av is är alltid trevligt,första bilden som från en isgrotta!

    SvaraRadera
  2. Fina och spännande bilder Nette // Kramar och trevlig helg på dig

    SvaraRadera
  3. Snyga macros , ser fram emot fler!
    Trevlig helg"!
    Majsan//

    SvaraRadera
  4. VACKRA FROSTBILDER. Många av bilderna faller mig i smaken, men den näst sista med de frostbelagda stråna i det varma ljuset är så in i bomben vackert. Mycket fint att vila ögat på/brita

    SvaraRadera
  5. Gillar dina macrobilder, sånt är kul att fota när man har tid, jag hoppas på lite sol i morron nu när vi har fått snö och så behöver jag öva på min fotokursläxa!!!!
    Ha en skön helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder som alltid i din blogg. Du har väl kameran med dig överallt eftersom du hinner med så mycket fotande? Jag är nog periodare med fotandet, så beror det på humöret också.
    Hoppas du fick en smidig färd med bilen idag.
    Nanne

    SvaraRadera
  7. Your photo's are fantastic Nette. Nothing of winter weather in my country. I hope you have a save trip.
    Great weekend.

    SvaraRadera
  8. - Halloj i nordost.
    - Faller lite extra mycket för de frostiga bilderna. Blir så snyggt när det gnistrar i solen....
    - Ha en fortsatt trevlig helg !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  9. Kollat genom dina senaste inlägg i kväll så många fina bilder!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  10. De där sista frostiga bilderna med magiskt ljus var mycket stiliga !

    SvaraRadera
  11. Piękne są wszystkie lodowe widoki, ale i zdjęcie amarylisa bardzo ciekawe. Pozdrawiam.
    Beautiful views of all the ice, but very interesting picture amaryllis. Yours.

    SvaraRadera