Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 14 januari 2014

Tulpaner

 Såg att det är tulpanens dag imorgon  ,köpte tre buketter senaste  fredag , ville ha lite vårkänsla
 Vit brudslöja fick följa med
 

 

 

 Svart att få till det med bilderna i lampskenet

 En bukett rosor fick jag i födelsedagsgåva  från affären (Plantagen )

 

Tog hjälpbelysning till hjälp här .
Minus 24 idag på morgonen  brr, säger jag och brrr en gång till .Det var kallt både inne och ute .Så snön ligger kvar .Hoppas ni har det varmt inne alla ,Nette

11 kommentarer:

  1. Tulpaner i januari: Tjohoo säger jag! Födelsedagsrosor låter ju intressant, kanske man skulle visa upp sig i den där affären....
    Ha en bra vinterkväll!

    SvaraRadera
  2. Så nydelige de er, det er så hyggelig å pynte opp med blomster inne nå på vinterstid.
    Vakre bilder, ha en fin kveld fra Marit.

    SvaraRadera
  3. Jaså är det tulpanens dag nu igen! Så åren och vi med dem far fram med fart! ;o)

    SvaraRadera
  4. Härliga vinterbilder och sedan ett inlägg som påminner om våren. Läckert!
    Vi har lite snö nu men bara några cm vilket är skönt. Var dock -13 i måndags och nu är det 0, svänger verkligen

    SvaraRadera
  5. Fikk faktisk vårfølelsen her, sjøl om bildene er tatt innomhus! Fine bilder av "hedersgjesten" på dagen sin :-)
    Rune

    SvaraRadera
  6. Skickar en bukett tulpaner till dej tillbaka,i tanken,för dina vackra bilder!

    SvaraRadera
  7. Men du...sååå spännande med ny kamera?? Vad blev det för märke?? Och macro, det tror jag du kommer att gilla, om du inte använt det förr. Det öppnar sig en helt ny värld...Fast det här med märke på kamera idag gör inte så stor skillnad sa vår fotolärare, de flesta görs på ungefär samma ställe, om han nu hade rätt vet jag inte.
    Och din julhelg, ja där kunde man väl önska bättre. Att alltid oroa sig, aldrig riktigt kunna koppla av, hoppa till varje gång telefonen ringer...och sen försöka leva som vanligt, ja det är en svår kombination!! Jag ser ju mycket av det i mitt jobb, hur anhöriga slits mellan dels sina andra familjemedlemmar, dåligt samvete, och sorgen över sin sjuka och gamla förälder, och på det den förlamande tröttheten som kommer. Hoppas bara att du hinner andas ut emellanåt, och det är väl då den nya kameran kommer in...
    Ha en fortsatt bra dag vännen, och var rädd om dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Glömde ju...vilka fina blombilder!! Behövs verkligen idag, när det snöar mer än lovligt...

    SvaraRadera
  9. Jag förstår att du har firat födelsedag Grattis i efterskott.Inte dåligt att få blommor ifrån Plantagen.
    Bilderna är ljuvliga.
    Så spännande med ny kamera.Vem skulle inte vilja ha det så man slapp byta objektiv.
    Ha det så gott det nu går.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  10. Man blir så glad och upplivad av att se lite fina blommor nu. Allt är grått och trist annars för vi är nog de enda i hela Norden som inte har någon snö ännu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Vilken maffig bukett det blev med så många tulpaner. Jag unnade mig bara en bukett, i min älsklingsfärg lila! Synd att ni har så kallt, i synnerhet då du har din allergi. Vid vilken temperatur blir det riktigt besvärligt för dig?
    Vi har perfekta förhållanden nu, ca 7-8 kalla grader och lätt snöfall dygnet runt. Jag är mer än nöjd, flera mil längdspår produceras också dagligen , tänk vad jag är sugen på att testa igen. För några år sedan funkade det inte alls med mina stela vrister, jag ramlar lätt och kommer knappt upp....men sugen blir man
    Kram

    SvaraRadera