Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 21 januari 2014

Nötskrikan och mera frostbilder

Nötskrikan har varit en ofta sedd gäst vid fågelmatningen dom senaste dagarna



 alla fåglar är uppblåsta som bollar nu när det är så här kallt ,då bilden togs var det - 24 grader (bilderna tagna genom fönstret


 Mera frost bilder från lördagen  ,mini bonzai

 Isblock med frost




 Dom vackra frost blommorna som ni sett i mina tidigare inlägg  ,näckros stora

 Stenarna ser ut som en hög mjukisdjur


 Lugnt med båtsäsongen





 Kråkor och kajor sittande på åker ,kanske beundrar dom solnedgången

Ha det bra alla som tittar in ,Nette Länkar till Natures footstep 
Idag har det snöat  så det var bara - 8 på morgonen .Ett vitt dun lätt fluff har  vi på marken nu . .Det här är även mitt bidrag till   Wild bird Wednesday 

22 kommentarer:

  1. A beautiful Jay, not the easiest bird to get pics, at least not over here. I once had one as a pet. I love the Ice pics, and the colours within.
    All the best Gordon.

    SvaraRadera
  2. Alldeles härliga bilder här. Jag njuter av dem i fulla drag för när jag själv var ute i dag och skulle ta bilder så hann jag få två st och sen gick solen ner.Solen och ljuset ger vanligen bilderna det där lilla extra eller vad man nu kallar det.

    SvaraRadera
  3. Your Jay is pretty, great sighting! And your frosty images are beautiful, the lighting is gorgeous. Have a happy day!

    SvaraRadera
  4. Lovely images, however you saved the best for your header..... Love it

    SvaraRadera
  5. Fantastiska bilder! När det är så där kall gäller det att se till att fåglarna får mat. Idag har vi bara minus 4 grader - mera lagom tycker jag.

    SvaraRadera
  6. beautiful light on the ice and snow! lovely!

    SvaraRadera
  7. Verkligen härligt fina frost bilder

    SvaraRadera
  8. Hej Nette!! Foton av frost och is är vackert!!

    SvaraRadera
  9. Vackra frostblommor. Det har varit så ljuvligt med solsken fast det har varit kallt. Sköt om dig!

    SvaraRadera
  10. Njuter av att titta på dina fina vinterfoton.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. En flott bildeserie. Nøtteskriken er veldig søt!

    SvaraRadera
  12. Ännu en omgång vackra vinterbilder!! Älskar ljuset i dina bilder. Nötskrikan...ja den gästen har vi här också. En ganska tuff sådan dessutom, har jag fått för mej. Verkar härska över skatorna t.o.m.
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Nötskrika har jag också som gäst , rofyllt att sitta och studera fågellivet och även så vackra isfoton i det här inlägget bjuder du på , du har så fin skärpa i dem .// Kram Anita :)

    SvaraRadera
  14. I really enjoyed this series of photos; nature/frosty; location/dwellings; very nicely photographed

    SvaraRadera
  15. A handsome jay! Your frost photos are marvellous with the sunlight. It's minus 25 here tonight.

    SvaraRadera
  16. Hienoja Kuvia - Talven tunnelmia...
    Kiitos mukaan tulosta 'Eko-Kuviin'...
    Tervetuloa - kuvaillaan..
    Eko
    Suomi/Lapland/Kuusamo

    SvaraRadera
  17. Fy så kallt ni har,stackars fåglar! tur att det finns lite sol nu att glädjas åt!

    SvaraRadera
  18. Underbara frostbilder men de två sista Wooowwww vilka kanonbilder.
    Kramizzz
    Ha det gott där uppe i frosten

    SvaraRadera
  19. Stackars fåglar. Idag satte jag upp fem fågelfröautomater åt dem bakom skolan.
    Så härligt med sol i kontrast till det iskalla! ♥

    SvaraRadera
  20. Superfina bilder!
    Vi har ju bara 2 cm snö och det är grått hela dagarna, hoppas på lite sol snart

    SvaraRadera
  21. Thank you for the wonderful images of your winter! Very nice photographs of the landscape, the cold birds and the "ice art"!

    SvaraRadera
  22. Hej, tänker nästan på sockerkristyr när jag ser de fina spetsformationerna. Jag är vintermänniska ut i fingerspetsarna skulle inte byta bort detta mot några palmer i solen! Vi har inte haft lika kallt här o det är jag tacksam för, imorse var det -14 och det tyckte jag var bistert. Nej, jag tröttnar inte på de vita vidderna i första taget, nu börjar jag längta till att gå över isarna och hitta fina grillplatser och sitta i solgass och njuta. Det dröjer nog en månad till...
    Kramen

    SvaraRadera