Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 30 oktober 2010

Hobby o besök i stan

Nu äntligen är den färdig  julkortsförvaringen som jag tagit modell till ur sömnadsmagasinet men som vanligt efter mitt eget färg huvud o så använde jag schablonen god jul  med tygfärger,

 hade inga julkort att visa men så här fungerar det(jag tror inte någon får så stora julkort)

 Det här är julkulkappan som blev färdig igår (25m)

 Nog är det som förgjort,tog bilden rätta vägen men......... det är meningen att det ska vara pausgymnastik,som sagt så besökte jag stan igår hittade några inspirationstidningar,

 här är två till  Lena patchwork är en av mina favoriter där finns alltid underbara saker som man vill göra.

 Då jag kom till stan for jag till butiken s-de som så många gånger omtalats på bloggen o som jag aldrig besökt för jag brukar ju aldrig vara i stan på små butikers öppet tider eftersom man alltid jobbar då men igår for jag lite tidigare än vanligt.Butiken var nog värt ett besök,kom ut med en hel kasse saker,o tom julklappar inhandlades,(dom kommer jag att visa först efter julen) till mig själv köpte jag hjärtat i fattigmans silver o ljusängeln,

 julgranen i samma material. Ett minus med butiken var att jag kände mig två   nummer för stor hela tiden folk brukar säga att jag har det trångt i min butik ,men det är bara början.Köpte nog en hel del andra saker men det får ni se en annan dag.
Det har varit två tunga jobbdagar med kunder från när o fjärran (kul) nu får jag koppla av med att städa lite(koppla av ?)koka mat o lite hobby grejs.Älgjägarna har sin dag färdig det blev några djur i dag ,så det blir mera kött,ha en bra helg!

8 kommentarer:

  1. Oj så mycket du har på gång, kul med folk som har energi!!
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Hm.... nu skrev jag en låååååååång kommentar och så försvann alltihop..snopet.. JAg skrev om jag tackar för snäl kommentarer..och att du har många tips i din blogg som jag ska härma:).. och att NU ska jag och MIN elma ut och gå innan kvällen intas i soffhörnan..Pia

    SvaraRadera
  3. Haha NU gick det.. ser visserligen lite saker som jag glömde...en och annan bokstav bla....hhi..Pia

    SvaraRadera
  4. Jättefiffig och fin julkortsförvarare du sytt. Jultidningar har jag också skaffat ett par. Härligt att få börja förbereda julen. :o)
    Här blev det en älg fälld idag och sen drabbades vårt jaktlag av en stor tragedi - en av älghundarna måste avlivas efter att den blivit sparkad av en älg! :-(

    SvaraRadera
  5. Jättefin julkortsförvaring du lagat!
    Jag är också svag för jultidningar. Det ger massor med inspiration att få bläddra i dem.
    Önskar dig en fin lördagskväll!

    SvaraRadera
  6. Hejsan och tack för din kommentar. Trevligt att du vill följa min blogg, som huvudsakligen består av bilder.
    Och hos dig finns massor med vackra grejer och fina foton. Blir gärna en följare här.
    Ha en bra fortsättning på helgen! /SA

    SvaraRadera
  7. Den där schablonen kunde jag ha användning för och visst, från inredningsbutiken kommer man nog inte tomhänt. Sovmorgon, vintertid i morgon! Skönt! ♥

    SvaraRadera
  8. Hei og tusen takk for hyggelig kommentar hos meg:) Selma er da en skikkelig søt jente:)

    Nydelige "juleting" du viser. Fattigmannssølv er vakkert.
    Ha en fin søndag, klem:)

    SvaraRadera