Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 17 oktober 2010

Lammöron o lönnrosor

 Skulle kunna tro att trädgården har börjat blomma igen en sådan här vacker frostmorgon,



 ser nästan ut som lammöron,vanligt gräs,

 murgrönan är ett helt konstverk för sig,

 lik en diamant i skyn ,är vattendropparna när frosten smälter



 Spännande orm? Nej ormbunke!

 Enda äpplet kvar på trädet

 här gnistrar vattendropparna i brudspireans blad

 Dropp....

 Ännu ett  vattendroppegnister

 Vart tog Selma vägen,här är bara en halv hund,det är mössen o sorkarna som jagas.

 Även jag gjorde en rosbukett av lönnblad som jag fick tips om idag på bloggen,Drömmen om villa grönskog, tyvärr var mina löv inte så vackra mera ,det kommer ju flera höstar.
Ha en fortsatt trevlig söndagskväll o måndag,Nette

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Vacker frostig morgon hade även vi och det verkar som det varit vidsträckt, men vi har inget annat att vänta och det är bara att fånga upp det bästa av dagen :)

    Lönnrosor är vackra och ett trevligt höstnöje!
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  2. Vackert frostigt bildcollage.
    Smart ide att göra köttfärsbiffar i muffinsformen.
    Det knepet ska jag knycka...tyvärr har jag dock ingen smarrig älgfärs, vanlig får duga.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, vilka fina höstbilder!
    Tusen Tack för igår!
    Vi kommer säkert igen!

    Ha en finfin vecka! V.

    SvaraRadera
  4. Fint fångade frostiga bilder och nu får man beundra lönnrosor här i bloggvärlden! Ha en bra dag! ♥

    SvaraRadera
  5. Så många fina foton med frostiga fina växter.
    vilken fin idé med lönnrosor, måste nog ut och se om jag får tag i lite lönnlöv.
    Kramar:)

    SvaraRadera